Posts

Deming - Quality Guru - 14 Principles - Principle :9

Image
  Deming, a statistician who travelled to Japan to assist with the post-World War II census, also instructed CEOs of well-known Japanese corporations in statistical process management. His message was that by raising quality, businesses could cut costs while also boosting output and market share. His principles make's big change.. Principle:9 "Break down barriers between departments." -Build the "internal customer" concept – recognize that each department or function serves other departments that use their output. -Build a shared vision. -Use cross-functional teamwork to build understanding and reduce adversarial relationships. -Focus on collaboration and consensus instead of compromise. In tamil language " நிறுவனத்தில் துறைகளுக்கிடையே உள்ள தடைகளை உடைக்கவும். " -நம்மை சார்ந்த இருப்பவர்கள், வாடிக்கையாளர்கள்" கருத்தை உருவாக்கவும் - ஒவ்வொரு துறையும் அல்லது செயல்பாடும் அவற்றின் செயல்களில்,வெளியீட்டில் பிற துறைகளுக்கு சேவை செய்கிறது என்பதை அங்கீகரிக்...

Deming - Quality Guru -14 Principles - Principle 10

Image
  Dr. Edwards Deming’s 14 points of quality management provide a foundation for good management practices. Now principle:10 "Get rid of unclear slogans." -Let people know exactly what you want – don't make them guess. "Excellence in service" is short and memorable, but what does it mean? How is it achieved? The message is clearer in a slogan like "You can do better if you try." -Don't let words and nice-sounding phrases replace effective leadership. Outline your expectations, and then praise people face-to-face for doing good work. -Eliminate slogans, exhortations and targets for the workforce -Such exhortations only create adversary relationships, In Tamil - தெளிவற்ற கருத்துகளை/கோட்பாடுகளை அகற்றவும். -நீங்கள் விரும்புவதைப் பிறருக்குத் தெரியப்படுத்துங்கள் - அவர்களே யூகிக்க வேண்டாம். அதனால் தவறான புரிந்துணர்வு ஏற்படும். -"சேவையில் சிறந்து விளங்குதல்" என்பது குறுகிய, எளிய செயல்மற்றும் மறக்கமுடியாதது, ஆனால் இதன் பொருள் என்ன? அது எவ்வாறு அடை...

Deming- Quality Guru - Principle 11

Image
  The concept of quality is at the core of many of our ideas about effective management and leadership, and programs like Total Quality Management and Six Sigma have been at the heart of many companies' success. Deming's 14-Point Philosophy is a great tool you can use to build quality in at every level of your business. Now principle:11 "Eliminate management by objectives." -Look at how the process is carried out, not just numerical targets. Deming said that production targets encourage high output and low quality. -Provide support and resources so that production levels and quality are high and achievable. -Measure the process rather than the people behind the process. In Tamil Language: "உற்பத்தி திறனை உற்பத்தி பொருளின் எண்ணிக்கை அதிகரிக்கும் குறிக்கோள்களால் நிர்வாகத்தை நிர்வகிப்பதை அகற்றவும். " -எண்ணியல் இலக்குகள் மட்டும் இல்லாமல் செயல்முறை எவ்வாறு மேற்கொள்ளப்படுகிறது என்பதைப் பாருங்கள். -உற்பத்தி இலக்குகள் மற்றும் அதிக உற்பத்தி குறைந்த தரத்தை ஊக்குவிக்க...

DEMING - Principle-12

Image
  Deming's points of management are 14 points that management can follow to transform an organization from its current style of management to one of optimization and efficiency. All the principles are transformative, emphasizing leadership and prioritizing quality over cost reduction Deming's points, and the philosophies they promote, apply equally to any size or type of business. Following the points' principles requires a holistic management approach centered on systems and people. Now principle: 12 "Remove barriers to pride of workmanship." -Allow everyone to take pride in their work without being rated or compared. -Treat workers the same, and don't make them compete with other workers for monetary or other rewards. Over time, the quality system will naturally raise the level of everyone's work to an equally high level. In Tamil language- "பணியின் பெருமைக்கான தடைகளை நீக்குங்கள். பணியாளர்கள் அதனை அனுபவிக்க வேண்டும்" -பணியாளர்கள் தனியாக மதிப்...

Deming- Principle -13

Image
  Deming became interested in how statistical analysis could be used to achieve better quality control in the 1930s. His quality-control methods helped post-World War II Japan rebuild its devastated economy. The 14 points apply anywhere, to small organizations as well as to large ones, to the service industry as well as to manufacturing. They apply to a division within a company. Now principle: 13 "Implement education and self-improvement." -Improve the current skills of workers. -Encourage people to learn new skills to prepare for future changes and challenges. -Build skills to make your workforce more adaptable to change, and better able to find and achieve improvements. In Tamil language " கல்வி மற்றும் சுய முன்னேற்றத்தை நடைமுறைப்படுத்துங்கள்." -தொழிலாளர்களின் தற்போதைய திறன்களை மேம்படுத்துதல். எதிர்கால மாற்றங்கள் மற்றும் சவால்களுக்குத் தயாராக புதிய திறன்களைக் கற்றுக்கொள்ள மக்களை /தொழிலாலர்களை ஊக்குவிக்கவும். -உங்கள் பணியாளர்களை மாற்றத்திற்கு ஏற்றவாறு மாற்றும்...

Deming - Quality Guru - Principle 14

Image
Deming - Quality Guru - Principles Without W. Edwards Deming, modern quality improvement might not exist. If you have never heard of Dr. Deming or his 14 Points for Management, We have not learn the concept of "Quality Management " Now last - principle: 14 "Make "transformation" everyone's job." -Improve your overall organization by having each person take a step toward quality. -Analyze each small step, and understand how it fits into the larger picture. In tamil language: "அனைவரின் வேலை செய்யும் விதத்திலும், சிந்தனைகளையும் "மாற்றம்" செய்யுங்கள்." - ஒவ்வொரு நபரும் தரத்தை நோக்கி ஒரு படி எடுத்து வைப்பதன் மூலம் உங்கள் ஒட்டுமொத்த அமைப்பை மேம்படுத்தவும். -ஒவ்வொரு சிறிய அடியையும் பகுப்பாய்வு செய்து, பெரிய படத்திற்கு அது எவ்வாறு பொருந்துகிறது என்பதைப் புரிந்து கொள்ளுங்கள்.  
Image